دومین دوره عالی POST DBA – مدیریت ورهبری کسب وکارها
آرشیو
ساعات کاری
دوشنبه | 9:00-18:00 |
سه شنبه | 9:00-18:00 |
چهارشنبه | 9:00-18:00 |
پنج شنبه | 9:00-18:00 |
جمعه | 9:00-18:00 |
شنبه | 9:00-18:00 |
یکشنبه | 9:00-18:00 |
هدف از اجرای دوره
1- هدف از اجرای دوره
چالش های متعدد موجود در فضای کسب وکار ایران ، برخورداری از مهارت ها ،توانمندی ها و ایده های بعضا متضاد و متنوع را جهت مدیریت وراهبری سازمان ها الزامی و ضروری نموده است . لذا به نظر می رسد که برای حفظ ، توسعه ، رشد و تغییرکسب وکارها در محیط دائما در حال تغییر ، نیازمند مدیران و رهبرانی هستیم که ، برخورداری از مهارت چند گانه و چند بعدی بتوانند کشتی سازمان را خود به سلامت به ساحل مقصود هدایت کنند.
این دوره، در پی آن است تا مدیران ورهبران کسب وکارها و سازمان ها را به گونه ای ارتقاء بدهد که بتوانند با تسلط برمهارت هایی نرم ، از جمله ، قدرت مذاکره سیاست مداران ، نظریه پردازی فلاسفه ، قدرت رهبری وهدایت مدیران وکارشناسان ، توانایی هنرمندان در دیدن زیبایی ها وفرصت ها ، پیدا کردن علت بیماری ودرمان آن توسط پزشکان ، توانایی تحت تاثیرقراردادن وراهنمایی اساتید دانشگاه ومعلمان ، قدرت بدنی وپشتکار ورزشکاران وتوانایی فراهم کردن شواهد توسط وکلا ء و قضات را پیدا نموده بر آن مسلط شوند.
ما دراین دوره ی خاص و کاملا تخصصی در پی آن هستیم تا شرکت کنندگان را به برخورداری از توانمندی های 360 درجه و همه شمول مجهز نماییم .
هدف این دوره بازسازی ، نوسازی ، بازآفرینی توانمندی های شرکت کنندگان درساخت وتوسعه امپراتوری های کارآفرینی ایرانی بر پایه ی شناسایی وتحلیل (نه نفی) مشکلات ومسائل جامعه وارائه ی راه حل های (نقد مسائل ومشکلات به عنوان فرصت بهبود ) کارآفرینانه محکم واستوار است .
ازاین رو هدف ما در این دوره آن است که با اتکاء به دانش و تجربه ی بی نظیر گروه صنعتی گلرنگ ، در حوزه ایجاد ، راهبری و توسعه کسب و کار ها ، نسل جدیدی از مدیران و رهبران سازمانی را که ما آنها را مدیران نسل z می نامیم تربیت کنیم تا بتوانند وظایف خطیر چند گانه و بعضا نا همگون مدیریت و راهبری سازمان ها را به خوبی ایفا نموده و کسب و کار ها و سازمان های موفق و سرآمد را به اکو سیستم کارآفرینی ایران معرفی نماید. ما معتقدیم که هر برهه از چرخه عمر سازمان ها نیازمند وجود و یا خلق مدیران و رهبرانی است که متناسب با دوره عمر سازمان خود بتوانند به اتکای مهات ،دانش و انگیزه های خود سازمان را حفظ و توسعه بدهند . از این رو به زعم ما مدیران و رهبران سازمانی برای هریک از دوره ها ایجاد ، رشد ، تثبیت و تغییر می بایست رویکردها ، دیدگاها ،استراتژی ها و مهارت های جدیدی را تجربه و درک نمایند . ضمنا اتکاء به درک آنها از الگوهای قبلی ، نیازمند باز آفرینی ،نو آفرینی و نو سازی آنها در همه ابعاد مدیریتی و راهبری سازمان ها و کسب و کار های تحت مدیریت آنهاست.به بیان دیگر، در این برهه از زمان ما نیازمند برخورداری از مدیران و رهبرانی هستیم که مانندیک مدیر تمام عیار بتوانند جوابگوی نیازها ، مسائل ، چالش ها ، فرصت ها و تعارضات سازمان خود در محیط دائما در حال تغییر باشند . هدف این دوره ارتقای توان وتوسعه توانمندی های مدیران و رهبران کسب وکارهاوسازمان هادر مواجهه با چالش ها ومشکلات موجود و آتی است.
2- چرا این دوره اجراء می شود ؟
این دوره با هدف توانمندسازی مدیران وکارآفرینان برای شناخت ، درک و تحلیل مشکلات و چالش های پیشرو و قدرت مواجهه با آنها و ارائه راه حل های سازنده و مفید برگزار می شود .
هدف این دوره عبارتست از :
– شناخت ، تحلیل و ریشه یابی مسائل وچالش های سازمان هاو کسب وکارها در محیط ایران
– شناسایی وارائه راه حل های مناسب برای حل مسائل وچالش های موجود در محیط کسب و کار
– آشنایی و مطالعات موردی در مورد واقعیات ونمونه های واقعی مرتبط با سازمان هاو کسب وکارهای ایرانی
– طراحی وارائه رویکردها ، مدل ها وساختارهای مورد نیازدر سازمان ها جهت اجرای راه حل های مدیریتی وحل چالش های موجود
– مشارکت و حضور فعال و سازنده شرکت کنندگان درطراحی ، ایجاد و فرموله کردن مدل های کسب وکار و کارآفرینی و و توانمندسازی آنها جهت جاری سازی این مدل ها
– آشنایی با الگوها ومدل های نوین کارآفرینی و کسب وکار در سطح دنیا و بهره گیری از آنها برای ارتقای توان و عملکرد سازمانهای ایرانی
به همین منظور دوره Post DBA دانشگاه گلرنگ به منظور شکل دهی به شبکه ای از مدیران وکارآفرینان تاثیرگذاردر فضای کسب وکار ایران و ایجاد یک اکوسیستم پویا و خلاقانه به منظور بهینه یابی و الگو گیری از تجارب و دانش مدیران وکارآفرینان ایرانی در فضایی تعاملی ومسئله محور اجراء می گردد تا شرایطی را به وجود آورد که شرکت کنندگان دراین دوره بتوانند با تسلط بر مدل سازی چالش ها ومشکلات موجود ، راه حل متناسب با آنها را در قالب مدل های بومی و خلاقانه به مورد اجراء گذاشته وعملکرد سازمان خود را ارتقاء ببخشند.
3- مخاطبین این دوره
مخاطبین این دوره آن دسته از مدیران و رهبران سازمانی هستند که با مشکل و چالش حفظ ، توسعه و تغییر و نو آفرینی کسب و کار های سازمان خود مواجه هستند . اگر دغدغه ی حفظ و توسعه و تغییر کسب و کار خود را دارید و واقعا در مدیریت و راهبری آن مستاصل شده اید و دائما در پی پیدا کردن راه های نوین برای حل چالش ها و تعارضات سازمانی خود هستید به شما مژه می دهیم که حضور در این دوره حق شماست.
مخاطبین این دوره در قاموس مدیران ، رهبران، سرمایه گذاران ، بنیان گذاران و هم بنیان گذاران کسب و کار ها و سازمان ها چه در نوع کسب و کار های مجازی چه در نوع کسب و کار های نشستی با تجربه ایی نوین از یادگیری و هم آموزی آشنا میشوند که آن را تا کنون در هیچ کجای دیگری تجربه نکرده اند.
4- امتیازات مهم این دوره
- شبکه سازی بین مدیران و کارآفرینان
- آموزش و هم آموزی به روشی کاملا خلاقانه
- آشنایی با روش های ساخت و رشد امپراتوری های کارآفرینی
- آموزش مسئله محور از طریق فراگیری مهارت مدل سازی
- یادگیری از طریق انتقال تجربه
- حل مسئله و بررسی قضایای موردی
- ایفای نقش و تشریح و تبیین وضعیت مشابه
- آینده پژوهی و رصد روندها و تحولات فضای کسب وکار
- درک و تحلیل پارادایم ها و عناصر آنها
- شناخت مکانیسم و طبیعت پارادایم ها و سناریو سازی براساس آنها
- درک و تحلیل داده ها و تبیین آنها
- آشنایی با نمونه های موفق کارآفرینی و کسب وکار و دلایل آنها
- بهره گیری از مدیران و کارآفرینان به نام ایرانی به عنوان کوچ و منتور دوره
5- نحوه ی اجرای دوره
در این دوره قرار نیست شما را در چهار دیواری کلاس های خشک و بی روح آموزشی که در آن محکوم به گوش کردن یک سویه آراء و تجربیات اساتید کاملا تئوریک هستند محبوس کنیم . در این دوره ی کاملا تعاملی قرار بر این است که تحت هدایت ،راهبری و کوچینگ استاد / کوچ/ مربی /راهبر خود و از طریق درک کامل و روشن مسائل ، مشکلات و چالش ها در پی شناسایی و پیدا کردن راهکار های ممکن و موثری باشید که می توانند جهان بینی و درک شما را از وقایع و حقایق کسب و کار و سازمان کاملا متحول نموده و از طریق تغییر دیدگاه شما به چالش های سازمانی و با قراردادن شما در نقطه صفر،زمین بازی شما را تغییر بدهند. اجرای این دوره ، کاملا در محیطی نو آورانه و خلاقانه و از طریق روش های زیر انجام خواهد شد:
– حل مسئله
– بررسی قضایای موردی
– ایفای نقش
– تشریح وتبیین وضعیت
– آینده پژوهی ورصد روندها وتحولات
– درک وتحلیل پارادایم ها وعناصر آنها
– شناخت مکانیسم و طبیعت پارادایم ها
– سناریو سازی
– درک وتحلیل داده ها وتبیین آنها
– آشنایی با نمونه های موفق ودلایل آنها
دراین دوره ی خاص و نوآورانه ، همه با هم می آموزیم که قبل از هر نوع اقدام به حل مساله ، اول آن را درک ، شناسایی و تبیین نموده و سپس به دنبال راه حل ها باشید .
دراین فرآیند ما به شما کمک می کنیم که در مورد سه موضوع مهم آگاهی پیدا کنید :
– درک مشکل ومسئله وچالش
– شناسایی علت های ممکن بروز مشکلات ومسایل
– شناسایی علت العلل بروز مشکلات وچالش ها
6- مولفه ها و اجزای جهان بینی کارآفرینی مورد تاکید دردوره POST DBA مدرسه کسب وکار گلرنگ
کارآفرینی جمع اضدادی است که هر چه بیشتر آنها را در خود ایجاد نماییم احتمال موفقیت وکامیابی ما وکسب وکارمان افزایش می یابد . کارآفرینان موفق وبرتر ، عموما فردی خود ساخته ، عالم وعاشق هستند که در یک فضای کاملا مشخص و روشن و متکی به اصول ومبانی قوی و کارآمد ، کسب وکار خود را هدایت وراهبری نموده ونسبت به بقیه هم عصران خود موفق تر عمل می کنند.
ما در این دوره می خواهم بگوئیم که کسب وکارهایی که دارای عمر نسبتا طولانی مثلا بیش از 50 سال هستند ، معمولا از رهبری وهدایت کارآفرینانی بهره برده اند که واقعا در نقش یک رهبر ومرشد تمام عیار ظاهر شده ودر اوج موفقیت و در قعر شکست ها ، با روحیه ای شکست ناپذیر ، سازمان خود را به ساحل نجات رسانده اند ودوره POST DBA دانشگاه گلرنگ در پی تشریح وتثبیت چنین ویژگی هایی در افراد شرکت کننده در دوره است .
در این دوره براین موضوع تاکید خواهیم کرد که مثلا ممکن است ما در تخصص خود عالی وشماره یک باشیم ، دکتری کارآفرینی داشته باشیم ، استاد فنون مذاکره و زبان بدن باشیم ، متخصص تهیه طرح کسب وکار وطرح امکانسنجی باشیم ، متخصص تحلیل های مالی وتامین مالی باشیم ، یک مهندس طراح وسازنده تراز اول دستگاه ها وتجهیزات باشیم ، یک فرد خیلی معروف در کار و تخصص خود باشیم ، یک فروشنده و یا مدیر بازرگانی قوی در تامین و تدارک کالاها و خدمات باشیم ، اما کارآفرین خوب ، برتر و موفق وسرآمد نباشیم .
زیرا برای ما در مدرسه ی کسب وکار گلرنگ که شاهد عملکرد عالی بنیانگذار فقید گروه صنعتی گلرنگ ، استاد محمد کریم فضلی وسایر مدیران گروه بوده ایم ، این موضوع اثبات شده است که هر کارآفرینی ، نیازمند داشتن یک بینش قوی وساختار یافته برای ساختن ، بهره برداری وحفظ یک امپراتوری قوی در حوزه ی فعالیت وکسب وکار خود است.
ما دراین دوره براین موضوع تاکید داریم که به عنوان یک کارآفرین باید بتوانیم مردم را تهیج نموده و واداریم تا برای ما کار وتلاش کرده وفرصت ها را برای ما شناسایی وشکارکنند. زیرا ازاین دیدگاه هر کارآفرینی باید شکارچی فرصت ها وشکارچی افراد لایق وشایسته باشد.
بنابرین ، فلسفه ی اجرای این دوره آن است که به افراد شرکت کننده نشان بدهد که کارآفرین فردی مقبول ، مورد وثوق ، معتمد مردم ( مشتری – تامین کننده – نماینده نهادهای دولتی – کارکنان – فروشندگان – مشاوران –شرکاء )وهمه ی بازیگرانی است که نقشی در کامیابی وموفقیت کسب وکار او دارند و او باید در معادلات خود جای ویژه وتعیین کننده ای برای آنها در نظر بگیرید و ایشان را در مسیر ساختن امپراتوری خود هماهنگ ومدیریت نماییم .
ما دراین دوره براین موضوع تاکید خواهیم کرد که کارآفرین سازنده وخلاق است ، کارآفرین با تشخیص به موقع وشکار فرصت ها ارزش افزوده ایجاد می کند .
ما ایمان راسخ داریم که کارآفرین به معنی واقعی کلمه ، خادم وعاشق وفدای مشتری است . کارآفرین بیش از هر چیزی به مشتری خود می اندیشید ودر پی تامین کامل وهرچه بهتر نیازها(needs) انتظارات (expeditions) وتشفی خاطر (delight) مشتریانی است که خواب وخوراک را ازایشان گرفته اند .
کارآفرین ، عاشق خدمت به مشتریان خود بوده ودر این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نمی نماید .ایشان از تشفی خاطر مشتریان خود مشعوف می شود و یک دانشجوی واقعی در مکتب مشتری مداری است وبه همین خاطر است که همه ی کارآفرینان برتر و موفق دایما در مسیر بهبود ، اصلاح وارتقای سطح زندگی مردم کشورشان تلاش می کنند. کارآفرینان موفق ایرانی ، با تمام وجود ایمان دارند که رضایت خداوند متعال ، در رضایت خلق خداست . پس تمام هم خود را به کار می گیرند تا حتی هزینه های زندگی مشتریان خود را کاهش دهند . کارآفرینان ، مشتری مداری کامل و واقعی بوده ودر این مسیر از هیچ کوشش وفداکاری فروگذار نمی نمایند.
از این منظر می توان گفت که این دوره در پی تحکیم وتقویت نقاط قوت شرکت کنندگان در هریک از حوزه های زیر است :
- قدرت تشخیص مسایل ، نیازها ویا همان فرصت ها
- قدرت تهییج مردم (مشتریان ) وایجاد تمایل وانگیزه درآنها برای خرید محصولات وخدمات شرکت
- ·قدرت تحمل تعارضات وناشناخته ها ونوسانات مستمر در بازار کسب وکار ایران
- قدرت تشخیص پارادایم های نوین در کسب وکار خود
- قدرت خلق پارادایم های نوین وموثر وخلاقانه در محیط کسب وکار
- قدرت وآمادگی اعمال تغییرات وبازنگری در ساختار وارکان کسب وکار ، خیلی جلوتروپیش تر از اینکه دیگران به نیاز آنها برسند
- قدرت برند سازی وتوانایی وتشخیص استفاده به موقع از این برندها قدرت ترسیم اهداف ومراحل وفعالیت های آتی سازمان
- قدرت همراه سازی دیگران با خود جهت تحقق چشم انداز سازمان
- قدرت مساعد کردن فضای کسب وکار به نفع خود
- قدرت توسعه ورشد توانمندی خود در فروش وبازاریابی
- قدرت همراه شدن سریع وبه موقع وبهره گرفتن مناسب از پتانسیل های موجود در فضای مجازی
- قدرت مدیریت برخود وقدرت دیدن نقاط قوت وضعف وارزیابی مستمر توانمندی ها ورویکردهای خود و بازنگری به موقع آنها براساس شرایط جدید
- قدرت به کارگیری بینش استراتژیک در خود وارکان سازمان
- قدرت همکاری وهمراهی ومعاضدت با رقبا وحتی دشمنان
- قدرت نوآوری وتغییر وبازنگری مستمر
- قدرت فروش وبازاریابی وبرند ساختن محصولات وخدمات خود در سطح جامعه
- قدرت یافتن راه های میان بر واستفاده ی موثر از آنها
7- شرایط پذیرش دراین دوره
برای حضور دراین دوره داشتن شرایط زیر ضروری است :
۱- حداقل یکی از شرایط زیر:
- داشتن کسب وکار وارایه مدارک آن (حداقل برای 10 سال )
- راه اندازی استارت اپ و کسب وکارهای دانش بنیان
- مدیریت ، مالکیت وراهبری کسب وکارهای SME
- داشتن درامدی بالغ بر حد اقل یک میلیاردتومان در سال
- استخدام و مدیریت حداقل 5 نفر وارایه لیست بیمه ی مستمر آنها برای بیش 3 سال
- داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه اجرایی ومدیریتی
- داشتن مدرک MBA و یا کارشناسی ارشد معتبر به شرط داشتن حد اقل 10 سال سابقه کار اجرایی
- داشتن مدرک DBA و یا دکتری معتبر به شرط داشتن حد اقل 5 سال سابقه کار اجرایی
- تسلط به زبان انگلیسی برای خواندن و مطالعه ی متون (این موضوع با بررسی مدارک یا از طریق مصاحبه سنجیده میشود)
- وجود امکانات و شرایط لازم برای اجرا و پیاده سازی یافته های حاصل از این دوره (از طریق مصاحبه و بررسی شغل داوطلبین تعیین میشود)
- داشتن روزمه ی علمی ،کاری و تجربی مناسب و کافی و اثر گذاربه تشخیص هیات ژوری دوره
- قبولی در آزمون کتبی و شفاهی ( مصاحبه )