دوره DBA کارآفرینی و کسب وکار ویژه بانوان

ثبت نام
ثبت نام شده: 0 دانش‌آموز
مدت زمان: یک سال
سطح: پیشرفته

آرشیو

ساعات کاری

دوشنبه 9:00-18:00
سه شنبه 9:00-18:00
چهارشنبه 9:00-18:00
پنج شنبه 9:00-18:00
جمعه 9:00-18:00
شنبه 9:00-18:00
یکشنبه 9:00-18:00

یادآوری مهم

یادآوری مهم : 

این دوره ویژه بانوان بوده و توسط بانوان کارآفرین و اساتید خانم تدریس واجراء می شود .

لذا امکان ثبت نام آقایان و یا تدریس آقایان در این دوره وجود ندارد . 

 

مقدمه

بانوان به عنوان مهم ترین قشر جامعه ، تاثیری شگرف و تعیین کننده در عرصه های اجتماعی و اقتصادی دارند. از سوی دیگر تحولات موجود در سطوح اجتماعی و کارآفرینی ، نقش بانوان را در عرصه های مختلف اجتماعی پر رنگ تر نموده است . نگاهی به آمارهای موجود نشان می دهد که بانوان ایرانی، به اتکای توانمندی های خاص خود در مسیر رشد و تعالی بوده و جایگاه مناسب خود را در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار به دست آورده اند. برابر آمار موجود، رتبه ایران در کارآفرینی زنان ۵۴ از ۵۸ است و سهم زنان در اقتصاد و اشتغال زیرِ ۲۰ درصد است .[1]به همین منظور مدرسه کسب وکار گلرنگ ، در پی آن است تا از طریق برگزاری این دوره ، امکان توانمندسازی بانوان در حوزه های کارآفرینی و کسب وکار را فراهم آورد. از سوی دیگر جامعه و دولت نیز ، در پی رشد مشارکت اقتصادی زنان می باشند و همه ی تلاش ها در این خصوص در حال انجام است .

هر چند نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران نسبت به حدود ۷۰ سال پیش دو برابر شده، اما زنان همچنان سهم بسیار کمی در اقتصاد و بازار کار ایران دارند. آنطور که بررسی‌های اقتصادی نشان می‌دهد نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران حدود ۱۶ درصد است. آخرین گزارش مرکز آمار درباره وضعیت بیکاری زنان در ایران نشان می‌دهد سهم زنان از بازار کار کمتر از ۲۰ درصد بوده است، حال آنکه بیکاری زنان به مراتب بیشتر از مردان و بیش از ۱۸ درصد گزارش شده است.

خوشبختانه ، در دهه‌های اخیر نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران افزایش داشته است و زنان زیادی به جمعیت تحصیل‌کرده ایرانی اضافه شده‌اند. امروزه ، تعداد زنانی که به دانشگاه راه یافته‌اند بیش از مردان گزارش شده است ولی سهم زنان در کارآفرینی اندک است .

مجموعه مشکلاتی که در زمینه کار زنان وجود دارد زنان را بر آن داشته تا فعالیت ویژه‌ای در زمینه کارآفرینی و مشاغل خویش‌فرمایی آغاز کنند. آنها وقتی می‌بینند که با موانع مختلفی برای کار کردن مواجه هستند، سعی می‌کنند خودشان کسب و کار خودشان را راه بیندازند و اداره کنند. اکنون بسیاری از زنان به دنبال این هستند که کارفرمای خود باشند و در مشاغل مختلف از جمله مشاغلی فری‌لنسری شاهد این هستیم که زنان گام‌های بلندی برداشته‌اند. ولی توسعه کسب وکارهایی که بنیانگذار آنها بانوان هستند با موانعی مواجه است که مدرسه کسب وکار گلرنگ ، با درک این موانع در پی آن است تا به آنها کمک کند تا کسب وکارهای خود را راه اندازی و یا توسعه بدهند.

[1] – https://karafarinipress.ir/

هدف از برگزاری دوره

هدف از برگزاری این دوره توانمندسازی بانوان کارآفرین و یا بانوانی است که با در اختیار داشتن سرمایه های مادی ، مایل به راه اندازی کسب و کار برای خود هستند. دراین دوره ی آموزشی، ما در پی آن هستیم تا از طریق بانوان کارآفرین و یا دارای درجات دانشگاهی ، بانوان مشتاق به کارآفرینی و کسب وکار را در زمینه های راه اندازی و توسعه ی کسب وکار توانمند نماییم.

اهداف اجرایی این دوره را می توان به شرح نمودار زیر نشان داد :

اهداف برگزاری دوره مدیریت کسب وکار و کارآفرینی ویژه بانوان

3- برخی از اطلاعات آماری منتخب

طبق مقاله‌ای که مجله معتبر آمریکایی Fortune منتشر کرده است بیش از 80 درصد صاحبان کسب‌وکارهای مطرح در رشته های  DBA و MBA تحصیل کرده‌اند و این آمار هرسال رشد می‌کند. در کشور ما نیز تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته ها در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته که بیشتر این افراد را کسانی تشکیل می‌دهند که سمت‌های مدیریتی یا مشاوره کسب‌وکار دارند.

این رشته هنوز یکی از رشته‌های جوان کشور ماست و بیش از دو دهه از ورود آن به ایران می گذرد. درحال‌حاضر تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته نسبت به بسیاری از حوزه‌های دیگر کمتر و بازار آن وسیع‌تر است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند در بخش خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند. شانس استخدام این رشته ها بالاست. در بخش خصوصی نیز شرکت های متوسط تا بزرگ به متخصصان MBA و DBA نیازمندند. پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده با بهبود فرهنگ مدیریت اصولی در سازمان‌ها، بازار کار این رشته ها توسعه بیشتری پیدا کند.

شاید بتوان مهم ترین عوامل برای سنجش کیفیت دوره DBA را در دو عامل اصلی زیر خلاصه کرد که شامل اساتید و دانش پژوهان دوره ها می شود. وجود اساتید و منتورهای شایسته و متخصص در حوزه کسب وکار وکارآفرینی که توانایی انتقال دانش و مهارت های تجربی و عالی مدیریت را به افرادی که خود در بالاترین پست های مدیریتی و همراه با پیش زمینه تحصیلی مدیریت هستند، داشته باشند مهم ترین امتیاز این دوره مدرسه کسب وکار گلرنگ است .

برخی از آمارهای جالب دراین زمینه به شرح زیر است : 

 

ویژگی ها و امتیازات این دوره

DBA مدیریت کسب و کار وکارآفرینی مدرسه کسب وکار گلرنگ ، دوره ای با تمرکز بر کسب و کار و مدیریت آن است که دانش عملی  و اجرایی  فرد را بالا می‌برد و آن را برای اجرا و عملی کردن این دانش در محیط کار آماده می‌کند. مدیریت صحیح کسب و کار یکی از فاکتورهای اصلی مدیریت کسب وکارها ست که می‌توان در این دوره‌ به این ویژگی ها رسید.

اگر به عنوان یک بانوی پرتلاش و آینده نگر قصد دارید با افزایش دانش مدیریتی خود در حوزه های کارآفرینی و کسب وکار کسب و کار یا سازمان خود را ارتقا دهید یا به عنوان کارآفرینی موفق قصد دارید خود را برای بحران های آینده آماده کنید ، و در پی آن هستید تا ارزش و جایگاه و دانش خود را در مسیر رشد و تعالی کسب وکار و کارآفرینی به کار بگیرید ، بدانید که حضور دراین دوره به عنوان یک بانوی کارآفرین  ضروری ترین آموزش برای شماست.

عبارت DBA  مخفف چیست ؟

عبارت DBA  مخفف Doctor of Business Administration   میباشد که به معنای دکترای کسب و کار است که یک مقطع بالاتر از مدیریت ارشد کسب و کار یا مدرک MBA  است.

شما به عنوان یک بانوی کارآفرین ، با حضور دراین دوره می توانید یاد بگیرید که که چطور و چگونه کسب و کار خود را از حالت سنتی به سمت مدیریت مدرن هدایت نمایید و رهبری و هدایت سازمان را ارتقا دهید. حضور در این دوره به شما  کمک می کند تا با یادگیری ابزار های مختلف در رویارویی با شرایط مختلف ایده آل ترین راه را انتخاب کنید.

امتیازات و ویژگی های این دوره

معرفی اساتید دوره

اساتیداین دوره از بین بانوان موفق ایرانی در هریک از رده های زیر انتخاب شده اند :

–         بانوان عضوء هیات علمی دانشگاه ها

–         بانوان کارآفرین و دارای کسب وکار

–         بانوان عضوء هیات مدیره شرکت ها و سازمان ها

–         بانوان موفق ایرانی در حوزه های ورزشی ، اجتماعی ، هنری وکارآفرینی و کسب وکار

اساتید این دوره که از بین بانوان انتخاب شده اند ، عبارتنداز : 

روش اجرای دوره

این دوره چه برای دانش پذیران و چه برای اساتید و منتورها به صورت مجازی و حضوری اجراء می شود .

به طوریکه مبنای اجرای دوره حضوری بوده ودر صورت اعلام اساتید برخی از کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شوند .

دانش پذیران نیز می توانند به صورت حضوری و یا مجازی در کلاس ها شرکت نمایند .

جدول دروس

روش پذیرش دانش پذیران

پذیرش دانش پذیران ، انحصارا از بین بانوان طی مراحل زیر انجام می شود :

1- برگزاری آزمون کتبی مجازی

2- ارسال یک فیلم دو دقیقه ای معرفی فرد دانش پذیر

3- ارسال سوابق شغلی داوطلبین و بررسی آنها

4- شرکت در جلسات مصاحبه حضوری و یا مجازی

5- ارسال سوابق شغلی و کاری

یادآروی مهم : بانوانی که دارای کسب و کار می باشند ، جهت حضور دراین دوره دارای اولویت می باشند .

گواهینامه این دوره

در پایان دوره ، گواهینامه این دوره به صورت زیر به شرکت کنندگان داده خواهد شد :

1- گواهینامه مدرسه کسب وکار گلرنگ

2- گواهینامه دانشگاه گلرنگ

3- گواهینامه مشترک دانشگاه گلرنگ و یکی از همکارانی که ما را دراجرای این دوره یاری می کنند

قابل توجه دانش پذیران

1- 50% پیش پرداخت شما ، در صورت عدم قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه ها عودت داده می شود .

2- مدارک ارسالی عودت داده نخواهد شد.

3- شرط فارغ التحصیلی انجام یک پروژه عملی زیر نظر اساتید/ منتورها و ارایه آن در شورای ژوری مدرسه کسب وکار گلرنگ است .

4- از فارغ التحصیلان این دوره جهت تدریس در دوره های مدرسه کسب وکار گلرنگ ، استفاده خواهد شد .

اولین دیدگاه را ثبت کنید.

لطفا, وارد اکانت کاربری شوید تا بتوانید نظر خود را درباره ی دوره ی آموزشی بنویسید
دوره DBA کارآفرینی و کسب وکار ویژه بانوان
قیمت:
1,000,000 تومان
Layer 1
ورود دسته بندی ها