Post DBA

Post DBA

هدف از اجرای دوره

چالش‌های متعدد موجود در فضای کسب وکار ایران، برخورداری از مهارت‌ها، توانمندی‌ها و ایده‌های بعضاً متضاد و متنوع را جهت مدیریت و راهبری سازمان‌ها الزامی و ضروری نموده است. لذا به نظر می‌رسد که برای حفظ، توسعه، رشد و تغییرکسب وکارها در محیط دائما در حال تغییر، نیازمند مدیران و رهبرانی هستیم که، برخورداری از مهارت چند گانه و چند بعدی بتوانند کشتی سازمان را خود به سلامت به ساحل مقصود هدایت کنند.

این دوره، در پی آن است تا مدیران و رهبران کسب وکارها و سازمان‌ها را به گونه‌ای ارتقاء بدهد که بتوانند با تسلط بر مهارت‌هایی نرم، از جمله، قدرت مذاکره سیاست مداران، نظریه پردازی فلاسفه، قدرت رهبری و هدایت مدیران وکارشناسان، توانایی هنرمندان در دیدن زیبایی‌ها و فرصت‌ها، پیدا کردن علت بیماری و درمان آن توسط پزشکان، توانایی تحت تأثیرقراردادن و راهنمایی اساتید دانشگاه و معلمان، قدرت بدنی و پشتکار ورزشکاران و توانایی فراهم کردن شواهد توسط وکلا ء و قضات را پیدا نموده بر آن مسلط شوند.

ما دراین دوره ی خاص و کاملا تخصصی در پی آن هستیم تا شرکت کنندگان را به برخورداری از توانمندی های 360 درجه و همه شمول مجهز نماییم.

هدف این دوره بازسازی، نوسازی، بازآفرینی توانمندی‌های شرکت‌کنندگان در ساخت وت وسعه امپراتوری‌های کارآفرینی ایرانی بر پایه‌ی شناسایی و تحلیل (نه نفی) مشکلات و مسائل جامعه و ارائه‌ی راه حل‌های (نقد مسائل و مشکلات به عنوان فرصت بهبود) کارآفرینانه محکم و استوار است.

از این رو، هدف ما در این دوره آن است که با اتکاء به دانش و تجربه‌ی بی نظیر گروه صنعتی گلرنگ، در حوزه ایجاد، راهبری و توسعه کسب و کارها، نسل جدیدی از مدیران و رهبران سازمانی را که ما آنها را مدیران نسلzمی‌نامیم تربیت کنیم تا بتوانند وظایف خطیر چند گانه و بعضاً نا همگون مدیریت و راهبری سازمان‌ها را به خوبی ایفا نموده و کسب و کارها و سازمان‌های موفق و سرآمد را به اکو سیستم کارآفرینی ایران معرفی نماید. ما معتقدیم که هر برهه از چرخه عمر سازمان‌ها نیازمند وجود و یا خلق مدیران و رهبرانی است که متناسب با دوره عمر سازمان خود بتوانند به اتکای مهات، دانش و انگیزه‌های خود سازمان را حفظ و توسعه بدهند. از این رو به زعم ما مدیران و رهبران سازمانی برای هر یک از دوره‌ها ایجاد، رشد، تثبیت و تغییر می‌بایست رویکردها، دیدگاها، استراتژی‌ها و مهارت‌های جدیدی را تجربه و درک نمایند. ضمناً اتکاء به درک آنها از الگوهای قبلی، نیازمند بازآفرینی، نو‌آفرینی و نو‌سازی آنها در همه ابعاد مدیریتی و راهبری سازمان‌ها و کسب و کارهای تحت مدیریت آنهاست. به بیان دیگر، در این برهه از زمان ما نیازمند برخورداری از مدیران و رهبرانی هستیم که مانند یک مدیر تمام عیار بتوانند جوابگوی نیازها، مسائل، چالش‌ها، فرصت‌ها و تعارضات سازمان خود در محیط دائما در حال تغییر باشند. هدف این دوره ارتقای توان و توسعه توانمندی‌های مدیران و رهبران کسب وکارها و سازمان‌ها در مواجهه با چالش‌ها و مشکلات موجود و آتی است.

 چرا این دوره اجراء می‌شود؟

این دوره با هدف توانمندسازی مدیران وکارآفرینان برای شناخت، درک و تحلیل مشکلات و چالش‌های پیشرو و قدرت مواجهه با آنها و ارائه راه حل‌های سازنده و مفید برگزار می‌شود. 

هدف این دوره عبارتست از:

-        شناخت، تحلیل و ریشه‌یابی مسائل و چالش‌های سازمان‌ها و کسب وکارها در محیط ایران 

-        شناسایی و ارائه راه حل‌های مناسب برای حل مسائل و چالش‌های موجود در محیط کسب و کار

-        آشنایی و مطالعات موردی در مورد واقعیات و نمونه‌های واقعی مرتبط با سازمانها و کسب وکارهای ایرانی 

-        طراحی وارائه رویکردها، مدل‌ها و ساختارهای مورد نیاز در سازمان‌ها جهت اجرای راه حل‌های مدیریتی و حل چالش‌های موجود 

-        مشارکت و حضور فعال و سازنده شرکت کنندگان در طراحی، ایجاد و فرموله کردن مدل‌های کسب وکار و کارآفرینی و توانمندسازی آنها جهت جاری‌سازی این مدل‌ها

-        آشنایی با الگوها و مدل‌های نوین کارآفرینی و کسب و کار در سطح دنیا و بهره‌گیری از آنها برای ارتقای توان و عملکرد سازمان‌های ایرانی 

به همین منظور دورهPost DBAدانشگاه گلرنگ به منظور شکل‌دهی به شبکه‌ای از مدیران وکارآفرینان تاثیرگذار در فضای کسب وکار ایران و ایجاد یک اکوسیستم پویا و خلاقانه به منظور بهینه‌یابی و الگو‌گیری از تجارب و دانش مدیران وکارآفرینان ایرانی در فضایی تعاملی و مسئله محور اجراء می‌گردد تا شرایطی را به وجود آورد که شرکت‌کنندگان در این دوره بتوانند با تسلط بر مدل سازی چالش‌ها و مشکلات موجود، راه حل متناسب با آنها را در قالب مدل‌های بومی و خلاقانه به مورد اجراء گذاشته و عملکرد سازمان خود را ارتقاء ببخشند.

 

 

مخاطبین این دوره

مخاطبین این دوره آن دسته از مدیران و رهبران سازمانی هستند که با مشکل و چالش حفظ، توسعه و تغییر و نو آفرینی کسب و کارهای سازمان خود مواجه هستند. اگر دغدغه‌ی حفظ و توسعه و تغییر کسب و کار خود را دارید و واقعا در مدیریت و راهبری آن مستاصل شده‌اید و دائما در پی پیدا کردن راه‌های نوین برای حل چالش‌ها و تعارضات سازمانی خود هستید به شما مژه می‌دهیم که حضور در این دوره حق شماست.

مخاطبین این دوره در قاموس مدیران، رهبران، سرمایه گذاران ، بنیان‌گذاران و هم بنیان گذاران کسب و کارها و سازمان‌ها چه در نوع کسب و کار های مجازی چه در نوع کسب و کارهای نشستی با تجربه‌ایی نوین از یادگیری و هم آموزی آشنا می‌شوند که آن را تا کنون در هیچ کجای دیگری تجربه نکرده‌اند.

 امتیازات مهم این دوره

  • شبکه سازی بین مدیران و کارآفرینان
  • آموزش و هم‌آموزی به روشی کاملا خلاقانه
  • آشنایی با روش‌های ساخت و رشد امپراتوری‌های کارآفرینی
  • آموزش مسئله محور از طریق فراگیری مهارت مدل سازی
  • یادگیری از طریق انتقال تجربه
  • حل مسئله و بررسی قضایای موردی
  • ایفای نقش و تشریح و تبیین وضعیت مشابه
  • آینده پژوهی و رصد روندها و تحولات فضای کسب وکار
  • درک و تحلیل پارادایم‌ها و عناصر آنها
  • شناخت مکانیسم و طبیعت پارادایم‌ها و سناریو سازی براساس آنها
  • درک و تحلیل داده‌ها و تبیین آنها
  • آشنایی با نمونه‌های موفق کارآفرینی و کسب وکار و دلایل آنها
  • بهره‌گیری از مدیران و کارآفرینان به نام ایرانی به عنوان کوچ و منتور دوره

 نحوه ی اجرای دوره

در این دوره قرار نیست شما را در چهار دیواری کلاس‌های خشک و بی روح آموزشی که در آن محکوم به گوش کردن یک سویه آراء و تجربیات اساتید کاملا تئوریک هستند محبوس کنیم. در این دوره‌ی کاملاً تعاملی قرار بر این است که تحت هدایت، راهبری و کوچینگ استاد / کوچ/ مربی /راهبر خود و از طریق درک کامل و روشن مسائل، مشکلات و چالش‌ها در پی شناسایی و پیدا کردن راهکارهای ممکن و موثری باشید که می‌توانند جهان بینی و درک شما را از وقایع و حقایق کسب و کار و سازمان کاملا متحول نموده و از طریق تغییر دیدگاه شما به چالش‌های سازمانی و با قراردادن شما در نقطه صفر، زمین بازی شما را تغییر بدهند. اجرای این دوره،کاملا در محیطی نو آورانه و خلاقانه و از طریق روش‌های زیر انجام خواهد شد:

-حل مسئله

-بررسی قضایای موردی 

-ایفای نقش 

-تشریح و تبیین وضعیت 

-آینده پژوهی و رصد روندها و تحولات 

-درک و تحلیل پارادایم‌ها و عناصر آنها 

-شناخت مکانیسم و طبیعت پارادایم‌ها 

-سناریو سازی 

-درک و تحلیل داده‌ها و تبیین آنها 

-آشنایی با نمونه‌های موفق و دلایل آنها 

در این دوره‌ی خاص و نوآورانه، همه با هم می‌آموزیم که قبل از هر نوع اقدام به حل مساله، اول آن را درک، شناسایی و تبیین نموده و سپس به دنبال راه حل‌ها باشید.

در این فرآیند ما به شما کمک می‌کنیم که در مورد سه موضوع مهم آگاهی پیدا کنید:

-درک مشکل و مسئله و چالش 

-شناسایی علت‌های ممکن بروز مشکلات و مسایل

-شناسایی علت العلل بروز مشکلات و چالش‌ها 

مولفه‌ها و اجزای جهان بینی کارآفرینی مورد تاکید در دورهPOST DBA  مدرسه کسب و کار گلرنگ

کارآفرینی جمع اضدادی است که هر چه بیشتر آنها را در خود ایجاد نماییم احتمال موفقیت وکامیابی ما وکسب وکارمان افزایش می‌یابد. کارآفرینان موفق و برتر، عموما فردی خود ساخته، عالم و عاشق هستند که در یک فضای کاملا مشخص و روشن و متکی به اصول و مبانی قوی و کارآمد، کسب و کار خود را هدایت و راهبری نموده و نسبت به بقیه هم عصران خود موفق تر عمل می‌کنند.

ما در این دوره می‌خواهم بگوئیم که کسب وکارهایی که دارای عمر نسبتا طولانی مثلا بیش از 50 سال هستند، معمولا از رهبری و هدایت کارآفرینانی بهره برده‌اند که واقعا در نقش یک رهبر و مرشد تمام عیار ظاهر شده و در اوج موفقیت و در قعر شکست‌ها، با روحیه‌ای شکست ناپذیر، سازمان خود را به ساحل نجات رسانده‌اند و دورهPOST DBAدانشگاه گلرنگ در پی تشریح و تثبیت چنین ویژگی‌هایی در افراد شرکت کننده در دوره است.

در این دوره بر این موضوع تاکید خواهیم کرد که مثلا ممکن است ما در تخصص خود عالی و شماره یک باشیم، دکتری کارآفرینی داشته باشیم، استاد فنون مذاکره و زبان بدن باشیم، متخصص تهیه طرح کسب وکار و طرح امکانسنجی باشیم، متخصص تحلیل‌های مالی و تامین مالی باشیم، یک مهندس طراح و سازنده‌تر از اول دستگاه‌ها و تجهیزات باشیم، یک فرد خیلی معروف در کار و تخصص خود باشیم، یک فروشنده و یا مدیر بازرگانی قوی در تامین و تدارک کالاها و خدمات باشیم، اما کارآفرین خوب، برتر و موفق و سرآمد نباشیم.

زیرا برای ما در مدرسه‌ی کسب وکار گلرنگ که شاهد عملکرد عالی بنیانگذار فقید گروه صنعتی گلرنگ، استاد محمد کریم فضلی و سایر مدیران گروه بوده‌ایم، این موضوع اثبات شده است که هر کارآفرینی، نیازمند داشتن یک بینش قوی و ساختار یافته برای ساختن، بهره برداری و حفظ یک امپراتوری قوی در حوزه‌ی فعالیت وکسب وکار خود است.

ما در این دوره بر این موضوع تاکید داریم که به عنوان یک کارآفرین باید بتوانیم مردم را تهیج نموده و واداریم تا کار و تلاش کرده و فرصت ها را شناسایی و شکارکنند. زیرا از این دیدگاه هر کارآفرینی باید شکارچی فرصت‌ها و شکارچی افراد لایق و شایسته باشد.

بنابرین، فلسفه‌ی اجرای این دوره آن است که به افراد شرکت‌کننده نشان بدهد که کارآفرین فردی مقبول، مورد وثوق، معتمد مردم ( مشتری تامین کنندهن ماینده نهادهای دولتی کارکنان  فروشندگانمشاورانشرکاء ) و همه‌ی بازیگرانی است که نقشی در کامیابی و موفقیت کسب و کار او دارند و او باید در معادلات خود جای ویژه و تعیین کننده‌ای برای آنها در نظر بگیرید و ایشان را در مسیر ساختن امپراتوری خود هماهنگ و مدیریت نماییم.

 

ما در این دوره براین موضوع تاکید خواهیم کرد که کارآفرین سازنده و خلاق است، کارآفرین با تشخیص به موقع و شکار فرصت‌ها ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

ما ایمان راسخ داریم که کارآفرین به معنی واقعی کلمه، خادم و عاشق و فدای مشتری است. کارآفرین بیش از هر چیزی به مشتری خود می‌اندیشید و در پی تامین کامل و هر چه بهتر نیازها(needs)انتظارات(expeditions) وتشفی خاطر(delight)مشتریانی است که خواب وخوراک را ازایشان گرفته اند.

کارآفرین، عاشق خدمت به مشتریان خود بوده و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌نماید. ایشان از تشفی خاطر مشتریان خود مشعوف می‌شود و یک دانشجوی واقعی در مکتب مشتری مداری است و به همین خاطر است که همه‌ی کارآفرینان برتر و موفق دایما در مسیر بهبود، اصلاح و ارتقای سطح زندگی مردم کشورشان تلاش می‌کنند. کارآفرینان موفق ایرانی، با تمام وجود ایمان دارند که رضایت خداوند متعال، در رضایت خلق خداست. پس تمام هم خود را به کار می‌گیرند تا حتی هزینه‌های زندگی مشتریان خود را کاهش دهند. کارآفرینان، مشتری مداری کامل و واقعی بوده و در این مسیر از هیچ کوشش و فداکاری فروگذار نمی‌نمایند.

از این منظر می‌توان گفت که این دوره در پی تحکیم وتقویت نقاط قوت شرکت کنندگان در هر یک از حوزه‌های زیر است:

  • قدرت تشخیص مسایل، نیازها و یا همان فرصت‌ها
  • قدرت تهییج مردم (مشتریان ) و ایجاد تمایل و انگیزه در آنها برای خرید محصولات و خدمات شرکت
  • قدرت تحمل تعارضات و ناشناخته‌ها و نوسانات مستمر در بازار کسب وکار ایران
  • قدرت تشخیص پارادایم‌های نوین در کسب وکار خود
  • قدرت خلق پارادایم‌های نوین و موثر وخلاقانه در محیط کسب وکار
  • قدرت و آمادگی اعمال تغییرات و بازنگری در ساختار وارکان کسب وکار، خیلی جلوتر و پیش‌تر از اینکه دیگران به نیاز آنها برسند
  • قدرت برند سازی و توانایی و تشخیص استفاده به موقع از این برندها قدرت ترسیم اهداف و مراحل و فعالیت‌های آتی سازمان
  • قدرت همراه سازی دیگران با خود جهت تحقق چشم انداز سازمان
  • قدرت مساعد کردن فضای کسب وکار به نفع خود
  • قدرت توسعه و رشد توانمندی خود در فروش وبازاریابی
  • قدرت همراه شدن سریع و به موقع و بهره گرفتن مناسب از پتانسیل‌های موجود در فضای مجازی
  • قدرت مدیریت برخود و قدرت دیدن نقاط قوت و ضعف و ارزیابی مستمر توانمندی‌ها و رویکردهای خود و بازنگری به موقع آنها براساس شرایط جدید
  • قدرت به کارگیری بینش استراتژیک در خود و ارکان سازمان
  • قدرت همکاری و همراهی و معاضدت با رقبا و حتی دشمنان
  • قدرت نوآوری و تغییر و بازنگری مستمر
  • قدرت فروش و بازاریابی و برند ساختن محصولات و خدمات خود در سطح جامعه
  • قدرت یافتن راه‌های میان‌بر و استفاده‌ی موثر از آنها

 شرایط پذیرش دراین دوره

برای حضور در این دوره داشتن شرایط زیر ضروری است:
1-حداقل یکی از شرایط زیر:

  • داشتن کسب وکار و ارایه مدارک آن (حداقل برای 10 سال ) 
  • راه‌اندازی استارت اپ و کسب وکارهای دانش بنیان
  • مدیریت، مالکیت و راهبری کسب وکارهایSME
  • داشتن درامدی بالغ بر حد اقل یک میلیاردتومان در سال 
  • استخدام و مدیریت حداقل 5 نفر و ارایه لیست بیمه‌ی مستمر آنها برای بیش 3 سال
  • داشتن حداقل10سال سابقه اجرایی و مدیریتی
  • داشتن مدرکMBAو یا کارشناسی ارشد معتبر به شرط داشتن حد اقل 10 سال سابقه کار اجرایی
  • داشتن مدرکDBAو یا دکتری معتبر به شرط داشتن حد اقل 5 سال سابقه کار اجرایی 
  •